کاربردی ترین تکنیک اکسل Excel
نوشته شده توسط : کارشناس تولید محتوا

اگر برای تولید محتوا از اکسل استفاده می‌کنید، مطلب زیر را مطالعه کنید:

برای کپی و پیست سریع، از ابزار Autofillاستفاده کنید:

فرض کنیم که شما یک فرمول در بالای یک ستون نوشته اید و می خواهید از آن فرمول در پایین ستون نیز استفاده کنید (یا در ابتدای یک ردیف یک فرمول دارید و می خواهید از آن فرمول در سراسر ردیف استفاده کنید). به جای کپی و پیست دستی، می توانید از ویژگی AutoFill استفاده کنید و به کار خود سرعت بخشیده و فرمول را به صورت خودکار تنظیم کنید. همچنین می توانید از AutoFill برای ورود خودکار ماه ها یا روزهای هفته نیز استفاده کنید.

برای استفاده از AutoFill، نقطه کوچک در گوشه سمت راست پایین سلول فعلی را پیدا کنید. (اگر چندین سلول را انتخاب کرده اید، باید از نقطه مشترک آنها استفاده کنید.) وقتی اشاره گر موس را روی نقطه قرار می دهید، نشانگر به یک تقاطع تبدیل می شود. تقاطع را به پایین ستون یا درامتداد ردیف بکشید.

مثال: در D2 عمل ضرب ساده را انجام دهید، سپس تا D8 را AutoFill کنید. برای انجام این تمرین به برگه “autofill” در پرونده اکسل رایگان مراجعه کنید.

 

جمع سریع با کلید ALT و =

کافی است که در انتهای یک سطر یا ستونی سلولی را انتخاب کنید و این کلید = + ALT را بزنید تا تابع SUM برای شما نوشته شود.

 

کلیدهای تنظیم فرمت اعداد

 الب است بدانید که کلیدهای CTRL + SHIFT و اعداد 1 تا 5 برای فرمت سل اعداد بکار می‌روند. خود من بیشترین استفاده را از کلید CTRL+SHIFT+1 می‌کنم که این کلید باعث نمایش یک عدد در حالت Number می‌شود.

 

پرش به ابتدای یک سطر یا ستون از لیست با کیبورد

اگر فایل شما پر از اطلاعات باشد و مرتبا بخواهید به انتهای یا ابتدای لیست خود بروید شک نکنید که باید از کلیدهای ↓ + CTRL برای رفتن به انتهای ستون (سطر) و کلید ↑ + CTRL برای رفتن به ابتدای لیست هایتان استفاده کنید.

 

اضافه و حذف یک سطر یا ستون

تقریبا یک کار مهم در اکسل اضافه و یا کم کردن سطر و ستون ها است . برای اینکار می توانید به راحتی از کلید- + CTRL (کنترل و منها) برای حذف و برای اضافه کردن = + CTRL+SHIFT (کنترل شیفت مساوی) برای اضافه کردن استفاده کنید.

توجه: اگر قبل از زدن این کلیدها سطر یا ستونی را انتخاب کرده باشد خود اکسل متوجه می‌شود منظور شما چیست و دیگر پنجره تصویر متحرک زیر را نمایش نمی دهد.

 

نمایش همه فرمول‌ها

با زدن کلید ` + CTRL حالت شیت اکسل عوض می‌شود و تمامی فرمول ها را به شما نماش می‌دهد. فراموش نکنید که با دوباره زدن همین کلید مجدد به حالت عادی شیت بر خواهید گشت.

نکته: علامت ` را در سمت چپ عدد 1 کیبورد کامیپوتر باید پیدا کنید. روی این کلید علامت ~ هم می بینید.)

 

 

 

 

برای ادامه آموزش‌ها، با ما همراه باشید.





:: برچسب‌ها: اکسل ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: